Aktuality

Knižnica inklúzie: O superschopnostiach, smrti aj o generačnej chudobe

Čo čítať a čo počúvať - s deťmi alebo bez? Svojimi tipmi do rubriky Knižnica inklúzie nám tentokrát prispeli dve z našich konzultantiek pre inkluzívne vzdelávanie na základných školách – Lucia Kubíny a Zuzana Réveszová. Hovoria, že pátrať po svojich superschopnostiach sa vždy oplatí, rovnako ako myslieť kriticky a s nadhľadom, aj keď ide o smrť. Zaujímať by nás malo aj to, aké podmienky na úspech v živote majú deti z rómskej minority, nad ktorými visí ostrie generačnej chudoby.

Čítať viac

Ján Gáll: Dejepis pospiatky nie, neviem si predstaviť vysvetľovať 10-ročným piatakom mečiarizmus či hrôzy druhej svetovej vojny

Ján Jonsy Gáll je učiteľ-dejepisár, výtvarník a umelec. Rodený Košičan, Zlatý Amos roka 2018. V školskom roku 2020/2021, ktorý surovo zasiahla koronakríza, sa so spolu so Základnou školou na Drábovej 3 v Košiciach stal účastníkom nášho programu na podporu inkluzívneho vzdelávania s názvom Škola inkluzionistov. Ako decká motivuje k učeniu, čo si myslí o tom, ako sa u nás učí dejepis a ako známkoval na výtvarnej výchove? Dozviete sa v rozhovore s ním.

Čítať viac
18. november 2020
Aktuality

Psychologička Veronika Kevely: Som rada, že časy, keď „nikto nič neriešil a sme tu“ sa skončili

Už šiesty školský rok pracuje Veronika Kevely ako pedagogicko-psychologická poradkyňa pre materskú časť súkromnej Deutsche Schule v Bratislave. Prevencii sa venuje aj na prvom stupni základnej časti tejto školy, okrem toho pracuje s deťmi metódou terapie hrou v združení Nervuška-ARTE. Prečo potrebujeme v školách psychológov, prečo je dôležité vnímať najmä proces, nielen výsledok práce detí a aký to má vplyv na ich vnútornú a vonkajšiu motiváciu? Aj o tom sa dočítate v našom spoločnom rozhovore.

Čítať viac
30. október 2020
Aktuality

Slovenka vo Švédsku: Tu sa deti medzi sebou neporovnávajú. Ani vtedy, keď sú ich odlišnosti viditeľné

Silvia Benková je Slovenska žijúca vo Švédsku. Čochvíľa to budú dve desaťročia. Pracuje tam ako pedagogička v jednej z materských škôl. Opýtali sme sa jej, v čom je švédsky vzdelávací systém iný ako ten slovenský, ktoré deti majú nárok na pedagogických asistentov, odkedy chodia deti do materských škôl a ako vyzerá spolupráca s rodičmi a so samosprávou na švédsky spôsob. Niektorým veciam možno ani nebudete chcieť uveriť. Príjemné čítanie.

Čítať viac

Ešte sme neprebrali zodpovednosť za všetky deti v krajine. Zatiaľ ich len rozdeľujeme, nespájame

Rozhovor so Janette Maziniovou Motlovou a Zuzanou Réveszovou bol pôvodne publikovaný 7. októbra 2020 na portáli magazínu Rikiki a v jeho tlačenej verzii. Príjemné čítanie.

Čítať viac

Zuzana Réveszová: Rodičov by do školy nemali volať len vtedy, ak je problém. Aj oni sa môžu podieľať na rozvoji školy

S novým školským rokom sme v Nadácii pre deti Slovenska odštartovali tretí ročník projektu na podporu inkluzívneho vzdelávania s názvom Škola inkluzionistov. Zuzana Réveszová je jeho súčasťou od začiatku ako konzultantka pre inkluzívne vzdelávanie pre školy na východnom Slovensku. Mnohí sa často pýtate, čo tie naše konzultantky vlastne robia. Stoja pri procese zmeny škôl na inkluzívnejšie. Na čo pri tom procese dbá Zuzana sa dozviete, keď si prečítate tento krátky konzultantský rozhovor.

Čítať viac

Kategórie


Tags

zobraziť viac